Aj

Det finns en skillnad i hans blick denna gången, den ser snäll och lite road ut. Jag förstår ingenting. Hans blick brukar vara svart och död, jag blir genast misstänksam. Har jag gjort något fel eller vad är det som är roligt i den här situationen? I bakgrunden hörs ljudet av en fotbollsmatch på tvn, allt känns hemtrevligt på något sätt och jag är förvirrad. Han försvinner runt hörnet utan att säga någonting så jag frågar

"Får jag komma in?"

Tystnad. Ljudet från tvn försvinner. Från vardagsrummet svarar han:

"Har du följt reglerna?"

Jag är halvvägs över listen i hallen när han kommer tillbaka och jag drar snabbt tillbaka min fot.

"Nej.."

"Gör det då."

Jag börjar klä av mig, hur kunde jag tro att en snäll blick och en fotbollsmatch på tvn skulle ändra på något. Tar av mig mina jeansshorts. Tar av mig min röda topp och har ingenting på mig under, tänkte att han kanske skulle gilla det men han är tyst. Hans ögon är fortfarande snälla, tycker han synd om mig? Jag blir räddare nu än när dom är svarta och döda, vem är han idag? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback