Jag gjorde det

Jag undrar om Emelie faktiskt kan läsa tarotkort bättre än jag.
 
"Du kommer döda Oscar med en kniv under natten"
 
Jag dödade Oscar, jag satte kniven i hans rygg så fort jag tog beslutet att följa med Fredrik hem. Jag visste ju att det skulle hända, det var oundvikligt, men hur kan jag? HUR KAN JAG?
 
Vad är det egentligen jag tror att jag ska få ut av Fredrik, förutom att han förnedrar mig, slår mig och jag låtsas gilla det? Varför måste jag låtsas gilla det? Gillar jag det eller gillar jag bara honom?
 
Och sen så slutar det ju inte där, näe varför skulle det. Jag kan inte sluta förnedra mig, locka bekräftelse, bete mig som någon som inte är jag. detta är inte jag, men varför gör jag så här? Vem är det som tar dessa jävla impulsiva beslut åt mig, jag har ingen makt, jag tvingas följa med.
 
För kroppen har tagit över och den styrs av känsla enbart. Resten av det som möjligtvis är jag, det lilla förnuftet i min kropp som ropar högt högt, låter i slutändan bara som en patetisk liten viskning.
Den viskar om en ångest som kommer slå tillbaka med full kraft, den varnar för Fredrik och allt som jag gör och förstör. Men kroppen lyssnar inte, varför skulle den? Den upplever ett rus som är få förunnat, den är all time fucking high och lever som den kanske alltid har velat. Vem kuvade den från början, vem stängde in alla dessa jävla känslor? Och hur tänkte jag när jag lät dem sippra ut, över förbi och ifrån.
 
Inget bra kommer utav det här, Fredrik har redan tröttnat. Jag orkar inte inte inte inte analysera denna människa också, jag borde sluta nu. Jag vet att jag hatar mig själv som jag blir, att skämmas över mig själv är dock något jag växt ifrån och jag borde helt enkelt bara vara rak. VAD vill du? VAD vill jag?
 
Snälla känslor som styr min kropp, få mig att förstå att detta inte är något jag kommer sakna. Att jag behöver ett litet hus med Oscar på landet, där jag kan trivas. Jag behöver inte ett förnedringsligg, som slutar med en blåslagen kropp och ett sargat hjärta.
 
Jag har slagits tillräckligt, snälla låt mig vila. Låt mig vilja vila.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback